Tuesday, April 22, 2008

أخيرا قررت إني أكتب عنِّك
صدقيني أنا مش عارفة أبتدي منين
فهبدأ باللي عايزة أختم بيه يمكن الكلام يجيب بعضه
تفتكري ليه أنا قررت أخيرا إني أكتب عنك؟؟
القرار ده أنا ما أخدتوش غير لما قررت أخيرا بردو إني أخرجك من حياتي
ويمكن قراري ده جه نتيجة لإني عايزة أحافظ على البقية الباقية من الكرامة جوايا
.
عايزة أقلك على حاجة
صحابك اللي عمالة تضيعيهم واحدة ورا واحدة وأعتقد إن خلاص ما باقيلكيش حد.. بجد مش هتعرفي تعوضيهم تاني
مش عشان أنا واحدة منهم.. لا.. بس عشان الناس دي فعلا كانت بتحبك بجد
.
زمان لما كنت بسألك عن سماء وكنتي بتقوليلي ما اعرفش عنها حاجة
ما اعرفش إزاي ماعرفتش ساعتها إني هييجي عليا يوم أنا كمان وحد يسألك عني وتقولي له ما اعرفش عنها حاجة
.
حاولت معاكي كتير.. كتير جدا بجد
وكل مرة كنت بحاول فيها إننا نرجع تاني علاقتنا كويسة ببعض وإنتي ما تتجاوبيش معايا كان الجرح اللي جوايا منك بيكبر
لحد ما كبر أوي بجد
واتسع الخرق على الراقع
.
فاكرة آخر مرة كلمتك فيها أون لاين وقلتلك إني زعلانة منك
أنا فعلا كنت زعلانة منك
ولما قلتلك كده كان صعب عليا جدا وإنتي عارفة لإني ما بحبش العتاب
بس قلت يمكن تحاولي تقربي
قلتيلي إنك هتصالحيني
وصدقتك
تخيلي إن أنا وأنا خارجة من شغلي يومها لقيت قدام الشغل عربية زي عربيتكو واقفة تخيلت لأول وهلة إنها ممكن تكون انتي
للأسف ماكنتش أعرف إن كل الأيام دي هتعدي ولا هتسألي فيا
لما لقيتك ما سألتيش اتصلت بيكي وقلت مش مشكلة أكلمها أنا عشان تصالحني
كلمتك في البيت وعلى الموبايل وكالعادة ماحدش بيرد عليا
.
بجد كده خلاص خلصتي كل اللي ليكي جوايا
صحيح لسه بحبك
ولسه بردو حسة وفاكرة إنك في يوم من الأيام كنتي أقرب حد ليا
وإني كنت أتمنى إننا نفضل طول عمرنا أصحاب
بس مهما كان كل إنسان ليه طاقة
وانتي استنفذتي كل اللي ليكي
.
نصيحة أخيرة
ما تتحججيش تاني لحد إن إنتي مشغولة وماعندكيش وقت
عشان انتي عارفة كويس وكلنا عارفين إن أي حد (عايز) يعمل حاجة بيعرف يلاقي لها وقت
ولما تعرفي حد بعد كده وتقرري تصاحبيه.. عرفيه إن الصداقة دي ليها مدة صلاحية وبعد مدة بتنفذ
.